Over Ons

Visie

Steeds meer individuele en lokale, duurzame initiatieven, eindverbruikers of collectieven die energie opwekken uit zonnepanelen of windmolens, komen in actie. Klanten wekken hun eigen energie op en lokale energiecoöperaties ontstaan.
Wij denken dat deze (nieuwe) initiatieven zich het best kunnen richten op twee kerndisciplines:

∴ Customercare via selfservice: Bijvoorbeeld door energieportals en energiemonitoring via applicaties. Hierdoor ontstaat een nauwe relatie met de klant. Klantenservice is een vak apart.
∴ Administratie: Facturatie en incasso/excasso. Klanten eisen immers een geruisloze service. De complexiteit van het opstellen van een correcte energienota is bij de klant geen prioriteit. Het moet ‘gewoon geregeld worden’.

De backoffice van een energiebedrijf bestaat uit zodanig veel componenten, dat er van kleine, nieuwe initiatieven haast niet te verwachten valt dat zij deze kennis en kunde allemaal bezitten. En daar komt EnergieKeuken om de hoek kijken.

Missie

In de energiemarkt ontstaat een toenemende behoefte, ontstaan vanuit kleine, nieuwe (duurzame) initiatieven, aan het kunnen voeren van een solide backoffice. Ook bestaande, grote spelers in de markt verleggen hun focus steeds meer naar het voeren van een uitstekende klantenservice.

Een (nieuwe) ondernemer richt zich het liefst op het uitdragen van zijn concept, het ‘waarom’ van zijn onderneming. In de dynamische energiemarkt is het belangrijk dat de klant de focus kan leggen op datgene waarin hij gespecialiseerd is. Wij bieden ter aanvulling hierop een snelle, flexibele en dynamische service die inspeelt op de (specifieke) klantvraag. Wij ontzorgen de klant, die zich daardoor kan richten op het aanbieden van een bijzondere propositie en het uitdragen van een uniek concept.

Wij durven met 100% zekerheid te zeggen dat deze bedrijven bij ons aan het juiste adres zijn voor de juiste dienstverlening betreffende hun backofficeactiviteiten. Dit alles doen wij tegen een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Bedrijfswaarden

Op basis van de missie en visie van EnergieKeuken, zijn de volgende bedrijfswaarden voor ons van wezenlijk belang:

Compliancy

Financieel

Service

Partnerschap

Imago

Kwaliteit

Ontzorgen

In control

Meten is weten

Inrichting van processen zodat wordt voldaan aan de eisen van wet- en regelgevers en toezichthouders

Het realiseren van verwachtingen en voorspellingen

Volledig, correct, tijdig en robuust

Handhaven van de onderlinge relatie en het vertrouwen leidend tot duurzaam partnerschap

EnergieKeuken is de meest betrouwbare partner op het gebied van energiegerelateerde zaken

De beste prijs-kwaliteitsverhouding in de markt met de laagste cost-to-serve

EnergieKeuken biedt een feilloze service en komt gemaakte servicelevel afspraken na

Beheer van energiezaken door de eindgebruiker door slimme tooling en applicaties

Inzicht in en controle op data, processen en overige activiteiten